10.5.11

Ole-ole from Cameron Highlands...

Hari Ahad kul 9.30 malam, pintu rumah diketuk...Time tu tengah tengok Mentor...Papa bukak pintu... Tengok2 anak Pak Lah jiran bawah rumah yang ketuk bagi bungkusan...Mama bukak...Aper bender lar tuh...


Wah...banyaknyer...


Strawberry


Teh Boh


Salad (We love salad!)

Thanx lar Pak Lah...Actually memang tau Pak Lah kene bawak bas ILKAP bawak orang gi Cameron Highlands (Jabatan maner ntah yang pinjam bas ILKAP tu) since hari Sabtu...Mesti baru balik lar tu...Ingat lar pulak kat jiran atas ni...Ni kira hadiah Mother's Day jugak lar...Ermmm...biler nak repeat CH lagi ni... :)

Malam semalam pun anak Pak Lah ketuk pintu lagi...Bagi goreng pisang panas...Alahai...baiknyer...mesti penangan mak buyung ni aritu...Kisahnyer begini...3 Mei 2011, last paper final exam aku...balik umah penat mengharung jem ngan orang balik keje dari Shah Alam ke Bandar Baru Bangi tu...pergh...selalu gi kelas hari Ahad maner ader jem kan...so malam tu nak masak dinner...tetiber bau cempedak goreng yang sangat menusuk kalbu...Argghhh tidak...maner datangnyer musim cempedak ni...baru minggu lepas mak ngah citer mak kawan dia suh carikkan cempedak kat tepi2 jalan dari Klang ke Banting....tiba2 bau pulak cempedak tu...Memang hilang kosentrasi aku nak masak...So aku stop jap gi mandi...Bukan nak kater sebab aku mengandung...even sedang lemas dalam haruman mandian tu pun aku leh bau cempedak goreng dalam bilik air tu... (Seyes..jangan gelak ekkk...)

So, pas mandi aku cakap x leh jadi ni...bau dia dah satu umah dah ni... so sms mak ngah tanyer ade jumper x cempedak yg ko citer aritu? Mak ngah reply x jumper lagi lar...Aku apelagi...satu tu takut ngences nyer pasal in case x jumper cempedak or buatnyer aku nak jugak cempedak yang samer cam aku bau ni...aku sms gak kat Pak Lah..."Salam Pak Lah...Goreng Cempedak ke...bau pai atas umah ibu mengandung ni..." hik hik...x malu kan....

Tak sampai 5 minit...ader orang ketuk pintu....kih kih...aku dah senyum...Papa yang amek...Tengok kat atas meja...Wahhhh!!! ade sepinggan cempedak goreng panas...6 ketul...sumer aku yang makan...Ya Allah...sedapnyer...manis lark tu...Dengan tepung dia yang garing.....Cam masakan ibu...Papa x amek port pun...Memahami situasi aku time tu kot...Pas makan..makan gak...x luper reply sms cakap timer kasih...ntah biler lar aku nak balas balik pinggan kaca tu...hehe...Mak ngah sms ckp x salah pn mintak sebab jiran dia dah terbau aper yg dia masak..haha...Habis dah rumah dia kat bawah...aper2 yang dia masak kompom bau naik atas...kalau setakat bau masakan lauk ker, bau tumis ker ok lagi...aku pun boleh wat bau tu kat dapur aku tapi ni bau memang mengancam lar cempedak goreng tu...Mekasih ek Kak Fatihah (orang rumah Pak Lah) yang memahami...Papa pun cakap..macam tu lar jiran...

With Love...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails