30.5.11

Biru mata hitamku...

Ader dua event besar giler yang kitorang akan attend pada hujung minggu....Sabtu - Konvoi Perdana Pemilik-pemilik Proton sempena Himpunan Sejuta Belia Kementerian Belia dan Sukan anjuran Proton....Ahad - Hari Keluarga Selamat Sastrodikromo kali ke 4/2011. Yang menggembirakan ialah dapat baju t-shirt free (yeay!) dan yang paling-paling menggembirakan sangat-sangat (tangan kat bahu mata pandang atas kan)...kedua-duanya warna biru....Isk...isk...trend kaler biru kembali lagi... 
  

2 helai...mr hubby M....aku L...

Dapat baju ni malam hari Jumaat mase kawan-kawan keter cona papa datang lepak bawah kuarters aku sebab nak pasang sticker kat keter...


Wording depan t-shirt


Depan t-shirt

Nasib baik dapat awal t-shirt ni....senang nak cari tudung yang matching...klu mase hari konvoi dapat...kompom aku pakai tudung itam jer utk selamat....


Belakang t-shirt


 Lengan belah kanan 1 Proton 1 Malaysia


Lengan belah kiri


Ni baju Family Day pulak...still biru cumer ton jer lain...baju ni dapat hari Khamis pagi maser gi umah nenek antar Danish pagi-pagi...


Belakang t-shirt


Family Rubikem...ni namer arwah nenek tersayang aku...byk lagi nama lain...Family Miskom, Family Ngadiron, Family Ahmad...yang lain x ingat...ni sumer namer adik-beradik arwah nenek...


Selamat Sastrodikromo ni pulak nama moyang aku...Means Rubikem binti Selamat bin Sastrodikromo.... xleh nak citer lar bab-bab sejarah ni...aku kene interview Wak Milah aku dulu pasal salah-silah ni baru aku boleh citer...haha....so boleh bayangkan x betapa ramainyer yang akan attend FD tu nanti and betapa x kenalnyer diorang2 ni nanti...

Ni baju mak bapak nyer...so baju anak2...detail betul nak ikut tema sesangat kan...alang-alang berevent at least ader sebablar nak beli baju anak...hiiii...


Mempersembahkan baju my doter...Aleeya...ni baju utk FD...aku beli kat Baby Centre, PKNS Bandar Baru Bangi worth RM12 jer...murah kan...ni bukan baju longgok2 hokey...ni baju bergantung kat hanger lagi...tapi aku raser sebab dah xde stok cumer tinggal selai duer jer design ni...tinggal saiz 4 ngan 6 jer kot..Santek kan...sooooo gegel....Ingat nak beli t-shirt biru tp kensel sebab selai pun RM18...yang cantik sikit RM22...hurmmm xperlar...bukan aper...bajet kali ni kene ketepikan sikit utk 'orang baru'... :)

Aku gi buat survey kat sini hari Khamis tengahari...


Ni pulak topi for the princess...alamak...perlu ker...waktu lunch hari jumaat aku sajer masuk kedai RM2...xder motif paper pun masuk situ...saje window shopping...nampak lark topi ni...tanyer kat budak yang kemas-kemas tepi tu dia kater RM2...apelagi...seharusnyer lar kan kiter grab...suker tul budak pompuan aleeya tu biler mama tunjuk topi ni mase amek dia dari nurseri...


Ni baju tuk konvoi...waaahhh...sangat ranggi....ni pun terjumpa gak...x sia-sia hobi berwindow shopping aku ni...aku x bajet nak beli baju konvoi for yaya but mase kombah2 (paham x bahasa ni) lipatan baju2 budak tu...aku ternampak himpunan lipatan gaun jeans ni...and agak terbeliak bijik mater tengok harga dier...RM15...yer...diulangi RMlimer belas jer...aku tanyer gak kat promoter betul ker harga ni x kompom dengan harga dier...ok lar boleh rembat 2 baju...RM12 ngan RM15 tu...berbaloi-baloi!

Mase ni aku x tau pun lagi dapat t-shirt proton tu warna aper..tp aku bajet klu gaun jeans ni kire matching ngan suar jeans aku jugaklar....sedondon lar gak...


Ni baju for the hero Danish Imran yang dikuarantinkan di rumah nenek dia akibat sakit mater...Baju ni aku beli kat Manjaku Bandar Baru Bangi worth RM14.45 sepasang...byk lagi hero lain seperti batman tp aku rase baju superman ni yang mengikut tema kaler biru...Aku gi sini petang Rabu pas bali keje ngan tujuan nak beli baju newborn tuk baby...Baru aku pasan baju baru baby yang aku beli 3-6 months...so beli lar satu saiz newborn...lagipun semalam Selasa hari gaji kan....and Manjaku wat sale...biler ader khemah depan kedai dier seharusnya kiter berkunjung ke sana untuk menikmati jualan hebat baju murah-murah kan....


Walaupun baju Danish x samer ton warna ngan kitorang (biru turqoise) tetapi setelah diamati warna baju dia matching lar fulark ngan baju kakak dier...ok lar tuh...baju konvoi xder sebab Danish x ikut gi konvoi....Aku dah cakap ngan nenek awal2 dah x bawak Danish...Dengan penantian berjam-jam dalam kete sebab menunggu mase konvoi nanti ngan mater Danish yang belum baik aku rase better bawak yaya sorang jer plus keadaan mak buyung yang sarat ni yang jenuh nanti nak meleraikan pergaduhan diorang dlm kete...Papa....kompom dia sibuk berhuha-huha ngan kengkawan dier nanti...time ni lar diorang dapat jumpa kan selain daripada berhubung kat forum and pesbuk...

Melampau lar...citer pasal baju 2 event free ni pun boleh jadi satu entry yang panjang... :)

With Love...

1 comment:

  1. bestnya bj murah2 cantik pulak tu. jelesss i. kt pkns bangi eyh? i br 3x jejak kaki ke sana. tu pn ms peknen izz dulu (eksaited nk g kedai susuibu.com) skrg x g dah. frustttt...

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails